Середа, 2021-08-04
Прилуцька загальноосвітня школа №14
Меню сайту
МОНмолодьспорту
Статистика
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Форма входу
Карта проїзду

 

 

 

Основні правила безпечного спілкування online

 

Як важливо навчитися опановувати себе та керувати своїми емоціями?

Емоції — це те, що робить нас людьми. Однак, використовувати їх потрібно з розумом, щоб вони не зруйнували все те, до чого ви йшли так довго.

Іноді прояв почуттів абсолютно недоречний, заважає мислити тверезо і призводить до помилок. Ви не можете (і не повинні!) стримувати себе від переживання тих чи інших емоцій, але проявляти і висловлювати це потрібно в правильний час і в правильному місці.

Якщо вам важко контролювати свої емоції, ознайомтесь із цим списком, який допоможе віднайти рівновагу.

Зберігайте баланс

Регулюйте градус своїх емоцій так само, як температуру на термостаті. Можливо, вам занадто жарко, чи холодно, а, може, якраз комфортно? Це стосується як хороших, так і поганих емоцій.

Якщо ви занадто збуджені, це може бути недоречно в певній ситуації, так само, як і надмірна агресивність або депресивна поведінка.

Люди, які вміють контролювати свої емоції, весь час намагаються зберігати баланс, уникаючи дисгармонії в стані душі.

Зупиніться та подумайте

Якщо ви відчуваєте, що ваші емоції просто закипають, почекайте та подумайте. Замість того, щоб негайно відреагувати на ситуацію, подумайте про те, як ви можете її вирішити. Якщо настане момент, коли ви відчуєте, що втрачаєте контроль, тоді зробіть крок назад і сфокусуйтесь на чомусь іншому. А все тому, що пізніше ви можете пошкодувати про зроблене чи сказане. Замість того, щоб почуватись переповненими емоціями, заспокойтесь та подумайте про якусь одну річ. Така вправа допоможе вам відновити спокій та реагувати на подій тактовно.

Уникайте емоційного перевантаження

Емоційне перевантаження — це той стан, коли певний тип емоцій (щастя, радість, гнів, сум) повністю захоплює вас. Він зазвичай супроводжується такими фізичними реакціями, як прискорене серцебиття, дихання, тремтіння колін, пітливість, нудота. Це ознаки того, що ви емоційно переобтяжені. Тому вам потрібно обробляти інформацію по частинах, щоб поступово прийти в себе.

Практикуйте глибоке дихання

Коли організм починає реагувати на емоційні перевантаження, то подає в серце та різні м’язи тіла дивні сигнали, в результаті чого ви почуваєтесь напруженими. Щоб уникнути такого стану, потрібно навчитись глибоко дихати. Завдяки цьому в мозок потрапляє більше кисню, і це допомагає розслабитись.

Просто припиніть робити те, чим ви займались, заплющіть очі і виконайте таку вправу: повільно вдихніть повітря через ніс (це має тривати не більше 5 секунд); затримайте дихання ще протягом 2, а потім повільно видихніть через рот (знову протягом 5 секунд). Повторіть цю вправу приблизно 10 разів.

Уникайте емоційних компаній

Весело спостерігати, як люди можуть легко передати свої емоції іншим. Саме тому потрібно уникати тих, які постійно акцентують увагу на негативі. В такій ситуації є велика ймовірність того, що ці емоції «перекинуться» й на вас.

Якщо ви хочете перебувати в гармонії, тоді вам також варто уникати надмірно емоційних компаній. Драми у вашому житті має бути не надто багато.

Думайте про рішення, а не про проблему

Негативна реакція на складну ситуацію — одна із найбільш поширених проблем, пов’язаних з емоціями.

Почуватись злим чи сумувати — це нормально для людей, але не зовсім правильно, тому що сама собою проблема не вирішиться.

Завжди старайтесь збалансовано підходити до всього та намагайтесь бути більш реалістичними при оцінці ситуації.

Не можна зупинятися на роздумах про проблему, потрібно використовувати час для продумування плану наступних дій.

Складіть список можливих рішень, будьте винахідливі і креативні. Під час роботи емоції відійдуть на задній план, а ви вийдете з ситуації переможцем.

 

Вплив зайнятості та зниження рівня тривоги й емоційного стану

– В умовах світової пандемії коронавірусу складно не панікувати, особливо, гортаючи стрічку новин у віртуальній мережі. Та все ж, що порадите для того, щоб попри все зберігати спокій?

– У сучасному світі, коли доступ до інформації є постійно і кожен може прочитати будь-яке джерело, а інформація, яка подається, не завжди офіційна і достовірна, часто емоційно насичена, «вражаюча», то люди, звичайно ж, не можуть не реагувати на неї. Хвилюватися – це нормально. Адже є загроза життю і здоров’ю людей. Зрозуміло, що ми хвилюємось і про себе, і про своїх близьких та рідних. Однак, для зменшення рівня напруги і стресу від потоку інформації варто застосовувати критичне мислення: аналізувати та перевіряти інформацію, яку ми отримуємо, опиратися на офіційні джерела. Хоча недовіра населення до влади у цьому випадку не сприяє заспокоєнню людей. Варто також подбати про засоби особистого захисту та дотримання правил карантину – це підвищує рівень впевненості у ситуації і відповідно знижує рівень напруги.

– Можливо, варто на цей період обмежити свій час перебування у соцмережах чи взагалі туди не заходити?

– Це, звичайно, хороша порада, але якщо людина постійно перебувала у соцмережах, то різке обмеження може посилити хвилювання і паніку. Втім, варто більш критично оцінювати інформацію, яку в соціальних мережах ніхто практично не контролює. Часто люди читають тільки заголовки статей, які мають на меті привернути увагу, тому є емоційно вражаючими, але рідко – достовірними. Якщо ж відкрити статтю – то її зміст може абсолютно не відповідати назві. Зате у соцмережах можуть поширюватися різноманітні флешмоби, на кшталт музичних пауз в італійських двориках, які спрямовані на підтримку і позитивне налаштування людей. Також, соціальні мережі можуть бути інформаційно корисними для тих, хто готовий під час карантину зайнятися волонтерською діяльністю. Зайнятість сприяє зниженню рівня тривоги і емоційної напруги.

– Коли сидиш удома, як правило, в голову лізуть різні думки, і не завжди оптимістичні. Що робити, щоб чотири стіни дому не стали пасткою для панічних думок і стресу?

– Вдома завжди можна знайти чим зайнятися, якщо є таке бажання. На період карантину, бібліотеки у багатьох країнах світу відкрили доступ до своїх онлайн-ресурсів. Навіть Віденська опера транслюватиме у вільному доступі вистави. Є безліч ресурсів, які пропонують віртуальне відвідування музеїв, онлайн-навчання. Така зайнятість буде цікавою для людей різного віку, і заразом, сприятиме не лише особистісному зростанню, а й позитивному налаштуванню, збільшенню кількості позитивних емоцій.

– В чому небезпека паніки та життя в постійному стресі?

– Паніка та стрес негативно впливають як на фізичний стан організму, так і на емоційну та розумову сферу. Знижується критичність мислення, починає домінувати ділянка головного мозку, яка відповідає за виживання, так зване амигдаливидне тіло. Виділяються гормони адреналін та кортизон, підвищується артеріальний тиск тощо. Тривале перебування в такому стані може спричинити значний вплив на організм людини. Тому важливо навчитися опановувати себе та керувати своїми емоціями.

– Дуже просто сказати: «Не хвилюйся! Будь щасливий!» А як цю фразу реалізувати на практиці?

– У кожного з нас є речі та місця, пов’язані з приємними подіями і щасливими моментами. Для заспокоєння варто «повертатися» в такі місця. Це можна роботи навіть подумки, пригадуючи ситуацію та отримуючи ресурс зі спогадів. Також допомагає спілкування з приємними людьми, читання улюблених книг, перегляд фільмів, бажано з позитивним сюжетом. Не варто забувати і про наші ритуали, наприклад, ранкову каву чи читання книги в улюбленому кріслі. Коли ми звикаємо до якогось певного ритуалу, то його дотримання в особливі періоди, такі як карантин, сприяє більш спокійному сприйняттю ситуації. Це допомагає нам зберігати контроль над ситуацією.

– Якщо вже «накрила» паніка і страх, як вийти з цього стану?

– З метою самозаспокоєння можна використовувати вправи для м’язової релаксації, різноманітні дихальні вправи тощо. Наприклад, так зване «дихання по квадрату»: на 1,2,3,4 вдихаємо повітря, на 1,2,3,4 затримуємо дихання, на 1,2,3,4 видихаємо і знову на 1,2,3,4 затримуємо дихання. Якщо виконувати цю вправу кілька хвилин – хвилювання знижується.

– Чи існує формула спокою? Якщо так, то яка вона?

– Формула спокою, якщо така існує, то вона у кожного вона своя. І, насамперед, залежить від особливостей нервової системи людини, власного досвіду, перенесених раніше неприємних чи травмуючих подій, опірності організму, наявності поряд підтримуючого середовища та близьких людей, які допоможуть подолати стрес.

Безпечний Інтернет

9 лютого 2021 року - День безпечного інтернету. За даними міжнародного дослідницького проєкту ESPAD у 2019 році лише 6,7% опитаних підлітків не користувалися соціальними мережами. Майже 45% школярів проводять у соціальних мережах до 3 годин на день, а ще приблизно 50% - 4 та більше години.

Щоб допомогти учням та батькам отримати інформацію щодо захисту від впливу шкідливої інформації в мережі, практичним психологом та педагогами були проведені інтерактивні заняття в 1-11-их класах. Діти працювали в групах, переглянули відеоролики, обговорили шляхи убезпечення від негативних явищ в онлайн-просторі.

День безпечного Інтернету в нашій школі об’єднав у співпраці всіх учасників освітнього процесу у Тиждень безпечного Інтернету з 8 лютого по 12 лютого 2021 року, надихаючи кожного виконувати важливу роль у створенні найкращого Інтернету.

Серед проведених заходів наступні:

- заняття з елементами тренінгу для учнів 5-6-их класів "Не ведусь!";

- перегляд мультфільмів учнями початкових класів з подальшим їх обговоренням "Безпечний Інтернет. Найжахливіший тиждень Петрика";

- створення інформаційних куточків в навчальних кабінетах "Кібербезпека";

- виховні години, присвячені тематиці безпечного Інтернету, проведені класними керівниками 1-11-их класів. 

 

За здоровий спосіб життя!!!

 Здоров’я – це сукупність фізичних, духовних, соціальних якостей людини, що є основою її довголіття та необхідною умовою здійснення творчих планів, високої працездатності, створення сім’ї, народження й виховання дітей. 

Фізичне здоров’я дає гарне самопочуття, бадьорість, силу. Психічне – дарує спокій та чудовий настрій. Їх можна сформувати тільки шляхом отримання знань і постійної роботи над собою. Для того, щоб зберегти своє здоров’я, треба докладати неабияких зусиль, адже стан здоров’я людини залежить на 20 % від спадковості, на 10 % – від рівня розвитку медицини, на 20 % – від стану довкілля, на 50 % – від способу життя.

Здоровий спосіб життя – це дії, спрямовані на запобігання захворювань, зміцнення всіх систем організму та поліпшення загального самопочуття людини.

З метою популяризації здорового способу життя з 25 по 28 січня 2021 року для учнів було проведено відеолекторій. Учні мали змогу переглянути ряд мультфільмів з подальшим їх обговоренням. 

 

25 листопада - 10 грудня - акція "16 днів проти насильства"

Щорічно в Україні, з 25 листопада до 10 грудня включно, проводиться Міжнародна кампанія «16 днів проти насильства».

Дати початку та завершення Кампанії вибрані не випадково. Вони створюють символічний ланцюжок, поєднуючи заходи проти насильства стосовно жінок та дії щодо захисту прав людини, підкреслюючи, що будь-які прояви насильства над людиною, незалежно від її статі, є порушенням прав людини.

В рамках проведення даної акції в школі було проведено ряд заходів для учнів:

- виготовлення інформаційного куточку для учнів 5-11-их класів "Міф чи правда", який розширював знання учнів про торгівлю людьми та насильство над ними закордоном;

- для учнів початкових класів були проведені інформаційні хвилинки "Жорстока поведінка, її наслідки";

- просвітницькі заходи для учнів відносно толерантного ставлення до людей з ВІЛ/СНІДом; розповсюдження мотиваційних браслетиків "Скажемо СНІДу - "Ні!" та ін.

Для батьків були розроблені буклети "Як знайти шляхи до безконфліктної поведінки дитини?", а також розроблені рекомендації "Правильне спілкування дітей і батьків".

Педагоги також не залишились поза увагою. Для них були розроблені рекомендації "Складні підлітки".

 

18 листопада - Європейський день захисту дітей від сексуальної експлуатації та сексуального насильства

З 2015 року 18 листопада відзначається Європейський день захисту дітей від сексуальної експлуатації та сексуального насильства.

Завдання Європейського дня:

підвищити рівень обізнаності населення про сексуальну експлуатацію та сексуальне насильство над дітьми та необхідність запобігати йому;

стимулювати відкриту дискусію щодо захисту дітей від сексуальної експлуатації та сексуального насильства, а також сприяти запобіганню та усуненню стигматизації постраждалих;

сприяти ратифікації та впровадженню Ланцаротської конвенції – унікального юридичного інструменту, який зобов’язує держави криміналізувати всі форми сексуального насильства над дітьми та визначає способи боротьби з ним.

Європейський день доповнює роботу Ради Європи та її держав-членів у рамках кампанії «Один з п’яти» щодо припинення сексуального насильства над дітьми, яка проходила в листопаді 2015 року. Діяльність Європейського дня допомагає зберегти створений імпульс. Він також дає можливість пояснити, що робить Рада Європи для захисту прав дитини відповідно до Європейської конвенції про права людини, Європейської соціальної хартії та Стратегії Ради Європи щодо прав дитини.

18 листопада 2020 року для учнів школи був проведений відеолекторій з метою профілактики та попередження випадків сексуального насильства над дітьми.

 

 

16 листопада - Міжнародний день толерантності

Його запровадили у 1995 за рішенням ЮНЕСКО. Саме цього дня ухвалили Декларацію принципів терпимості. У ній йдеться про рівність усіх людей, незалежно від їх віросповідання, етнічної належності чи кольору шкіри. Ці принципи закріпили у Загальній декларації прав людини, що проголошує неприйняття усіх форм дискримінації, недопущення геноциду і покарання за нього.

16 листопада 2020 року для учнів були проведені інформаційні хвилинки з переглядом відеоматеріалів та подальшим їх обговоренням. 

 

 

18 жовтня - Європейський день протидії торгівлі людьми

18 жовтня  - день, який оголошений Європейським днем боротьби з торгівлею людьми. Саме цей День був започаткований 18 жовтня 2007 року Європейським парламентом як день консолідації діяльності з підвищення рівня обізнаності щодо феномену торгівлі людьми, особливо жінками та дітьми, небайдужості громадськості до цього явища та візуалізації проблеми на глобальному рівні.

Будь-яка особа може постраждати від торгівлі людьми, незалежно від віку, статі, освіти чи соціального статусу. Жінки та чоловіки стають жертвами сексуальної та трудової експлуатації. Дітей змушують красти, жебракувати, використовують для  проституції, навіть з метою вилучення органів.

Для злочинців – це величезні гроші, а для людей - страждання, зруйновані сім’ї, втрачене здоров’я і навіть життя…

За неофіційними даними у світі близько 4 млн.осіб щороку переправляються через кордони держав для використання в підневільній праці. 

19 жовтня 2020 року для учнів 5-11-их класів проведена гра "Міф чи правда", яка була наведена у вигляді інформаційних сторінок, що  містили в собі ствердження, частина яких є правдою, а частина - міфом. Питання мають більш практичне спрямування для того, щоб учні навчились мислити логічно і розуміли, як не потрапити до ситуації торгівлі людьми.

 

Психічне здоров'я - основа щасливого життя людини

На 10 жовтня припадає Всесвітній день психічного здоров’я. Цей День відзначається з 1992 року, з ініціативи Всесвітньої федерації психічного здоров’я (World Federation for Mental Health). 

Всесвітня організація охорони здоров’я заявила, що в наші дні на планеті існують більше 450 мільйонів людей, які страждають психічними захворюваннями. А в західних країнах кожна сьома людина є або параноїком / шизофреніком, або схильна до депресій і алкоголізму.

Метою Всесвітнього дня психічного здоров’я є скорочення поширеності депресивних розладів, шизофренії, хвороби Альцгеймера, наркотичної залежності, епілепсії, розумової відсталості, кількості вживання психотропних речовин і самогубств, питання і проблеми допомоги людям, що страждають на психічні розлади, поширення інформації про ефективні методи для профілактики, медичного лікування і запобігання щодо психічних відхилень, соціальної адаптації.

9 жовтня 2020 року серед учнів початкових класів були проведені години спілкування на тему психічного здоров'я, перегляд відеоматеріалів і подальшим їх обговоренням.

 

Адаптація учнів 5-их класів до навчання в основній школі

У процесі навчання у школі дитина проходить через ті чи інші кризові етапи, кожний із яких має свою специфіку, свої проблеми, що потребують особливої уваги педагогів, батьків та психологічної служби навчального закладу.

Одним із цих етапів є перехід учнів початкової школи у середню. П’ятий клас – кінець дитинства, період, що безпосередньо передує підлітковому. У цей час діти відкриті і довірливо ставляться до дорослих, визнають їх авторитет, чекають від учителів, батьків та інших дорослих допомоги і підтримки. Це відкриває великі можливості для виховних впливів.

Протягом вересня - жовтня 2020 року практичний психолог та соціальний педагог закладу здійснювали спостереження під час уроків, на перервах за учнями, їх поведінкою з метою побудови подальшої корекційно-розвиткової роботи. Серед учнів було проведено психодіагностичне дослідження рівня тривожності, рівня самооцінки, мотивації до навчання, ставлення до навчальних предметів та до класного керівника. За отриманими результатами був проведений психолого-педагогічний семінар з метою виокремлення проблем учнів та шляхи їх вирішення. 

 

Адаптація першокласників до навчання в школі

Початок навчання дитини в 1-му класі — складний і відповідальний етап у її житті. Адже відбувається дуже багато змін. Це не тільки нові умови життя та діяльності — це й нові контакти, нові стосунки, нові обов’язки. Змінюється все життя дитини: все підпорядковується навчанню, школі, шкільним справам і турботам. Звикання до школи — тривалий індивідуальний процес. 

Протягом вересня - жовтня 2020 року практичним психологом школи проводиться спостереження за учнями на уроках, перервах, проводиться психодіагностичне дослідження рівня шкільної мотивації та адаптації учнів. 

За результатами діагностики на кожну дитину створено індивідуальну картку соціально-психологічного вивчення, яка дає змогу психологу та класному керівнику правильно побудувати свою роботу в подальшому.

 

1 вересня 2020 року розпочинається новий навчальний рік. Тож всім успіху і нових звершень!

1 вересня 2020 року в школах України розпочинається новий навчальний рік. Тож всім успіху і нових звершень!

 

З 16 березня 2020 року в зв'язку з пандемією COVID-19 в школах України запроваджується

дистанційне навчання!

Кожен вчинок має наслідок!

 На сьогоднішній день проблема правопорушень неповнолітніх є і залишається однією з гострих проблем українського суспільства.

У підлітків завжди виникає бажання стати незалежним, спробувати щось нове, побувати в новій, цікавій обстановці. Це природно і навіть корисно для підлітка – все це частина дорослішання. Але така поведінка може призвести до порушення прав інших дітей та закону.

27 січня 2020 року серед учнів 7-Б, 8-А та 10 класів старшим інспектором з ювенальної превенції сектору превенції Прилуцького відділу поліції Пироженко Т.А. була проведена лекція "Найпоширеніші правопорушення серед неповнолітніх та відповідальність за них". 

Під час даного заходу учні мали змогу дізнатись статистику найпоширеніших правопорушень серед неповнолітніх міста Прилуки та їх наслідки, а також отримати відповіді на запитання, які їх цікавили та хвилювали.

 

 

Вибір професії - важливий крок в житті 

Щороку перед випускниками шкіл постає проблема вибору майбутнього. Саме майбутнього, тому що від правильності обраної дороги зараз залежить багато в чому те, як складеться життя потім. Професія визначить у майбутньому соціальний статус, і затребуваність у житті, і навіть рівень матеріального добробуту. Причому іноді питання стоїть не куди піти вчитися, а яку освіту варто здобувати взагалі.

17 грудня 2019 року у рамках реалізації профорієнтаційного проекту «Обери професію-обери майбутнє» учні 9-Б класу завітали до Прилуцької міськрайонної філії Чернігівського ОЦЗ на інтерактивний профорієнтаційний захід «Професії нашого міста».

Фахівець з профорієнтації Ірина Микитченко ознайомила учнів із ситуацією на місцевому і регіональному ринках праці та перспективами їх розвитку, актуальними професіями, ринкоутворюючими підприємствами. Під час «ПрофіКвесту: Пізнай світ професій» школярі у цікавій формі визначали робітничі професії, затребувані для міста, ознайомились за допомогою відеороликів з професіограмами професій, пройшли комп’ютерне профдіагностичне тестування на визначення професійної спрямованості особистості. Учасники квесту отримали інформаційні брошури «Навігатор вибору професій», флаєр «Твій шлях у світ професій» та за активну участь були нагороджені заохочувальними призами.

 

 

Життя - це щастя!

Життя – це яскравий світ, для кожного він особистий і особливий. Наше життя – у наших руках, і те як ми його побудуємо, яким змістом його наповнимо, залежить лише від нас. 

19 листопада 2019 року для учнів 9-А класу було проведене тренінгове заняття "Життя - це щастя!".

 

 

Подорож у світ емоцій

Однією з актуальних проблем сьогодення в закладах загальної середньої освіти є агресивна поведінка учнів молодшого шкільного віку. Тому з метою розвитку навичок конструктивної взаємодії та послаблення агресивних реакцій серед молодших школярів психологом закладу було впроваджено профілактичну програму "Подорож у світ емоцій". 

Протягом листопада-грудня 2019 року заняття з даної програми проводились у 4-их класах. 

Block title
Спілкування
Пошук
Музична скринька
Календар
«  Серпень 2021  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
      1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031
Архів записів

© 2021 Конструктор сайтів - uCoz