Вівторок, 2024-03-19
Прилуцька загальноосвітня школа №14
Меню сайту
МОНмолодьспорту
Статистика
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Форма входу
Карта проїзду
У школі діє програма ”Творимо родинний мікроклімат”
Дана програма розрахована на вихователів, які прагнуть відійти від усталених стереотипів виховання майбутніх громадян України і працювати по-новому.
"Якщо педагогіка хоче виховувати людину в усіх відношеннях, - писав К.Д.Ушинський, - то вона повинна перше пізнати її також в усіх відношеннях”. Істина вічна.
На превеликий жаль, це "золоте правило” виховання кілька десятиліть ігнорувалося, що зробило офіційну педагогіку "бездітною”, а разом з тим безликою, абстрактною, заформалізованою. Причиною цього лиха були різні деформаційні процеси в суспільстві, породжені репресіями і свавіллям тоталітарного режиму, культами і застоєм, насадженням національного нігілізму, сталінської і брежнєвсько-сусловської псевдопедагогіки.

Та змінилося обличчя України. Вона стала державою незалежною, суверенною.
Відбулися зміни і в педагогіці.

Національна програма "Діти України”, Концепція національного виховання, Концепція виховання дітей та молоді у національній системі освіти, Указ Президента України "Про заходи щодо розвитку духовності, захисту моралі та формування здорового способу життя людини " дають величезний простір у поверненні до прогресивних народних навчально-виховних традицій, в інтенсивному використанні і подальшому розвитку етнопедагогіки, загальнолюдської педагогічної культури.

В умовах утвердження української національної школи зростає роль виховання національної свідомості як вирішального чинника відчуття учнями особистої гідності на рівні нації і держави.

Адже, на відміну від застарілої схематичної моделі виховання, тут суб’єктами педагогічного дійства виступають і дитина, і батьки, і вчитель, і держава.

Сім’я є основою держави. Від роду до народу і нації – такий природний шлях розвитку кожної людини, формування її національної свідомості та громадянської зрілості. Родинне виховання – перша природна і постійно діюча ланка виховання.

Клас-родина об’єднує і згуртовує дітей і батьків. Це майстерня, де виховуються духовні цінності народної культури, родинні традиції, це пошук нового сенсу життя через ідеали добра, любові, честі.

Клас-родина – це оберіг, де кожний відчуває себе захищеним, де вчаться бути щасливими, де розвиток особистості – педагогічне кредо.

ІДЕЯ ПРОГРАМИ – створення сприятливих соціальних умов для розвитку цілісної, фізичноздорової, етнокультурної, національно-свідомої, родинно-зорієнтованої особистості.

МЕТА – виховання цілісної особистості, державотворчої, активної в етнонаціональному усвідомленні, в родині, довкіллі.

МЕТОДОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПРОГРАМИ
Принципи національного виховання
-єдність національного і загальнолюдського
- природовідповідність виховання
-культуровідповідність виховання
-активність, самодіяльність і творча ініціатива вихованців
- демократизація виховання
-гуманізація виховання
-безперервність і наступність виховання
-єдність навчання і виховання
-диференціація і індивідуалізація виховного процесу
-гармонізація родинного і суспільного виховання
Основні напрями виховання
·патріотичне 
·правове
·моральне
·художньо-естетична освіченість і вихованість
трудове
фізичне
екологічне

Завдання класного керівника
1.Знати фізичний стан здоров’я дитини.
2.Знати психологічні особливості дитини.
3.Бачити в дитині добрі якості.
4.Не сердитися, визнавати її право на помилку.
5.Вміти дорожити довір’ям вихованців; берегти їхні таємниці.
6.Бути до дітей справедливим, чесним.
7.Дати можливість дитині повірити в свої сили, розвивати впевненість у собі.
8.Поважати дитину, бачити перед собою людину.
9.Пам’ятати, що виховання – це тривалий процес, непомітний, постійний; це велика наполеглива праця педагога і батьків.

Зміст вивчення особистості
1.Сім’я, здоров’я дітей (фізичне, психічне).
2.Моральний клімат в сім’ї. Ставлення до батьків та інших членів сім’ї. Погляди на виховання. Матеріальні можливості.
3.Положення дитини в сім’ї. Сімейний контроль за поведінкою дитини.
4.Основні тенденції сімейного виховання (допомога дитини батькам, слухняність, вседозволеність, неспроможність батьків ).
5.Організація в сім’ї навчальної праці.
6.Формування в домашніх умовах сімейних рис характеру.
7.Взаєморозуміння між батьками та дитиною.

Методи і прийоми вивчення особистості
1.Відвідання сім’ї. Бесіди з учнями і батьками.
2.Спостереження за реакцією батьків на оцінки, поведінку школярів.
3.Спостереження за зміною позиції батьків, яка змінюється із віком дітей.
4.Тестування особистісних якостей школяра.
5.Анкетування.
6.Проведення колективних заходів.

Дитина класу – родини повинна: 
1.Піклуватися про своє здоров’я і здоров’я ближнього.
2.Віддано любити свій народ, свою Україну.
3.З повагою ставитися до символів держави.
4.Знати і вивчати історію своєї країни, традиції, звичаї предків.
5.Любити працю, шанувати людей праці.
6.Добре володіти основами наук.
7.Творити добро заради добра і бути безкорисливою.
8.З любов’ю і повагою ставитись до батьків.
9.Оберігати природу, турбуватися про неї, збагачувати її.

ЗАКОНИ КЛАСУ-РОДИНИ
1.Доброта і честь. Відвага і любов.
2.Взаємодопомога і взаємовиручка.
3.Повага до себе і оточуючих.
4.Повага до національних традицій.
5.Розвиток своїх талантів і здібностей.
6.Навчання і праця.
7.Спорт і здоров’я.

СКЛАДОВІ ВИВЧЕННЯ СІМ’Ї УЧНЯ КЛАСНИМ КЕРІВНИКОМ

1.Структура сім’ї: склад ( повна чи неповна), співвідношення поколінь у родині, кількість дітей.
2.Батьки: вік, освіта, професія, улюблені заняття.
3.Матеріальний добробут сім’ї: загальний і середній заробіток, соціально-побутові умови.
4.Суспільно-педагогічна спрямованість життя сім’ї: ставлення дорослих до своєї професії, особисті моральні якості, ставлення до виховання дітей, спрямованість виховного впливу матері і батька, знання учня про суть трудової діяльності своїх батьків, їхню громадянську позицію, ставлення батьків до навчання дітей, виконання ними громадських доручень у класі, педагогічна активність батьків (участь у заходах, які проводяться для них у школі, обговорення з вчителем проблем виховання і навчання своїх дітей, допомога вчителеві у формуванні класного колективу). Методи виховання, що використовують батьки: живи як живеться, наказ, тиск, умовляння, жорсткий контроль, уседозволеність, побажання, переконання, піклування, оберігання від труднощів, задоволення всіх бажань дитини, покарання, пояснення, приклад, нотація, обмеження задоволень. Педагогічне кредо батьків у вихованні дитини.

Виховання хлопчиків, дівчаток. Ставлення батьків до формування правильних відносин між дітьми. Ставлення родини до першої закоханості. Виховання трудової підготовленості, орієнтації батьків відносно майбутньої професії дитини. Погляди батьків на майбутню сім’ю своєї дитини і підготовка дітей до ролі чоловіка (жінки). Стимулювання чи байдужість до намагань дитини вдосконалитись тощо.

5.Внутрішньосімейні стосунки:
а) стиль взаємин між батьками ( авторитарний, демократичний, конфліктний);
б) ставлення батьків до дітей: теплота-вимогливість, теплота-дозвіл, холодність-дозвіл, холодність-вимогливість;
в) ставлення дітей до батьків: повага, піклування, грубість, егоїзм;
г) відносини між дітьми у сім’ї: діти дружать з братами і сестрами, допомагають їм у навчанні, ворожі стосунки, діти постійно конфліктують, намагаються завдати шкоди один одному (встановити причину );
д) загальна психологічна атмосфера в сім’ї: чи є у сім’ї порядок, оптимістичний настрій, чи все робиться хаотично залежно від настрою будь-кого, дорослі діти не приучені до порядку, немає постійного тону, сім’я живе емоційно бідно, замкнено;
е) виконання домашніх побутових справ у сім’ї: розподіл трудових обов’язків, спільне виконання трудомістких справ, участь дитини у домашній роботі;
є) дані про сімейну раду: чи є у сім’ї звичай радитися з важливих питань, чи залучаються діти до таких обговорень, як часто це відбувається.

6.Сімейні традиції: як у сім’ї відзначають свята календаря, сімейні дати, свята народного календаря, чи існують у родині сімейні реліквії, знання родоводу власної родини тощо.

7.Проведення вільного часу: як у сім’ї дорослі і діти проводять вихідні дні, їхні захоплення, чи є спільні, улюблені всіма заняття.

8.Педагогічні висновки вчителя про спрямованість спільної роботи з сім’єю, виправлення помилок у сімейному вихованні, підсилення потенційних можливостей виховного потенціалу сім’ї ( план індивідуальної роботи з сім’єю на півріччя).

ОСОБИСТІСНІ ЦІННОСТІ ЯК ДУХОВНІ НАДБАННЯ ЛЮДИНИ

Молитва за батьків

Всемилосердний Боже! Дякую Тобі за наших батьків та за все те добре, що Ти нам подав через них. Вони виховують нас, навчають виконувати Твої святі заповіді. Ми любимо їх і хочемо завжди шанувати й бути слухняними. А Ти, Господи, поможи нам у цьому. Своєю ласкою благослови їх, Господи. Пошли їм здоров’я та довгих і щасливих років життя. Хорони від усякого зла. Дай їм силу перемогти всі труднощі, діждатися потіхи від своїх дітей, а по смерті прийми їх і нас до небесного Царства. Амінь.

Абсолютно вічні цінності

Совість, досконалість, правда, добро, віра, надія, благородство, любов, краса, чесність, справедливість, щирість, гідність, мудрість, милосердя, прощення.

Цінності української родини
Дитина
Батько, мати.
Сім’я
Подружжя, святість шлюбу, шлюбна пара, чоловік, муж, супруг, дружина; жінка, дружина, супруг, жона; подружня вірність; взаємна вірність; взаємне кохання; повага, рівноправність; духовна спільність; трудове співробітництво; взаємодопомога у вихованні дітей; донька; син; брат (помічник, годувальник, оборонець сестри, покровитель, старший брат ); сестра (своя кровинка, утішниця); дідусь; бабуся; родина; родичі.

Рідна материнська мова
Державна мова.
Рід
Збереження родом генетичного коду родовід до сьомого коліна; зв’язок між поколіннями; пошана до предків; догляд за могилами; культ імені (прізвища); складщина; батьківщина; дідизна; материзна; принцип старшинства за віком; батьківське благословення; рідний край; Батьківщина; пошана до закону; цінність незалежної держави України; громадянська зрілість.

Рідна хата
Домашній затишок; порядок; охайність; сімейний побут; повсякденне спілкування; дотримання народних традицій, звичаїв, обрядів; сімейні реліквії, символи; прагнення достатку, добробуту; ошатна садиба; віра в добро, красу; релігійність родини; дотримання Божих заповідей; молитви; родинні пісні, приказки, прислів’я, казки.

Взаємини між членами родини
Любов і повага до батьків; шанобливе ставлення до старих; теплота родинних стосунків; піклування про менших, хворих; турбота; взаємоповага; прихильність; довіра; відданість; духовна спорідненість; спільність інтересів; співпраця; готовність допомогти в скрутну хвилину; злагода; єдність; згуртованість; побратимство; братство; посестринство; кумівство.

Родинні (народні) чесноти
Здоров’я; здоровий глузд; розум, щастя; доля; дівоча честь; парубоча гідність; національна гордість.

Родинність
Доброта; доброзичливість; щирість; сердечність; чуйність; великодушність, лагідність, милосердя; гостинність; привітність, мудрість, урівноваженість; довірливість; поміркованість; критичність; правдивість; твердість слова; благородство; витривалість; безкорисливість; справедливість; наполегливість; цілеспрямованість; самостійність; чесність; відвага, рішучість, мужність, сильна воля; терплячість; сумлінність; щедрість; самокритичність; скромність; охайність; поміркованість; оптимізм; почуття гумору; життєрадісність; бадьорість.

Родинний досвід
Сімейне майно; сімейний бюджет.
ДЕСЯТЬ ЗАПОВІДЕЙ ДІТЕЙ ДЛЯ БАТЬКІВ
Не чиніть несправедливо,
Найменше нас карайте.
Не підганяйте.
Не прискіпуйтеся постійно.
Не смійтеся з нас.
Не примушуйте щось робити.
Хоч іноді визнавайте, що ми праві.
Не вигадуйте власних правил.
Живіть одне з одним у злагоді.
Побільше хваліть нас.
ДЕСЯТЬ ЗАПОВІДЕЙ БАТЬКІВ ДЛЯ ДІТЕЙ
1.Будь чесним, справедливим, добрим, чемним, вихованим.
2.Не будь байдужим до чужої проблеми.
3.Виховуй у собі працелюбність.
4.Будь розумним, май свою думку.
5.Не ображай слабшого за себе.
6.Май повагу до старших.
7.Будь яскравою індивідуальністю.
8.Відповідально стався до своїх обов’язків, доручень.
9.Будь носієм добра в усіх справах.
10.Май щире серце і відкриту душу.

ЗДОРОВ’Я ДИТИНИ – ЦЕНТР УВАГИ БАТЬКІВ

АНКЕТА ДЛЯ БАТЬКІВ

1.Як ви оцінюєте стан здоров’я дитини (позитивно/негативно) : фізичного, духовного, соціального?
2.Чи вміє ваша дитина поводитись у сім’ї, колективі ровесників, серед дорослих ? (Так, ні ).
3.Як ви оцінюєте розумові здібності своєї дитини? (Високиі, середні, низькі).
4.Чи вчиться вона в міру можливостей? (Так, ні).
5.Які методики збереження і розвитку здоров’я своєї дитини ви знаєте? Які застосовуєте?
6.Які обставини, на вашу думку, мають найбільший вплив на зміцнення здоров’я вашої дитини?
7.Які соціальні інститути відіграють найбільшу роль у навчанні вашої дитини здоровому способу життя – сім’я, школа, позашкільний заклад?
8.Як ви проводите вільний час?
9.Які погані звички є у вашої дитини?
10.Що ви робите, аби викорінити їх?
11.Чи добровільно виконує ваша дитина вимоги здорового способу життя (фізичні вправи, режим дня, правила особистої гігієни)?
12.Чи ведете ви самі здоровий спосіб життя ? (Так, ні ).

ПЕРЕЛІК РОДИННИХ СВЯТ

1.Кобзар у нашому домі. Уклін тобі, Кобзарю. Великий Кобзар.
2.Хатні обереги. Хата моя, біла хата. Село на нашій Україні. Дивна річ – в хаті піч. Біля рідного порогу.Смерекова хата, батьківський поріг…
3.Природа рідного краю. Не я б’ю, верба б‘є. Ода вербі. Без червоної калини нема України. Пий із криниці водицю – буде тобі здоровиться. Рослини – символи.
4.Прийди, весно, з радістю. Зустріч весни. Прийди, весно, прийди, красна. Що в імені твоїм, людино?
5.З Різдвом Христовим! Добрим людям на здоров’я. Щедрий вечір, добрий вечір. Радуйся, Земле, від віку до віку! Святвечір.
6.Щоб хліб, як сонце, сяяв на столі. Образу хліба вклонімося. Цілую руки, що пахнуть хлібом. Свято меду.
7.Ой, не ріж косу. Цілую мовчки той рушник, що мама вишивала. Води свячене джерело. Ой ти, конику мій вороненький. Закувала зозуленька. Жіночі обереги. Вийся, віночку, вийся. Переступи поріг з добром. Доля на рушникові.
8.Мати, Батьківщина, рід, родина. Роде наш красний. Свято рідної мови. Свято мами. Урок матері. Українському роду нема переводу. Наша мова солов’їна. Свято нашого народу. Дороги наші. Добре слово всім потрібне. Завітаймо до добрих людей.
Block title
Спілкування
Пошук
Музична скринька
Календар
«  Березень 2024  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
    123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031
Архів записів
© 2024 Конструктор сайтів - uCoz